Te weinig resultaat met je Google Ads-campagnes? Schakel hulp in!

Blijven de resultaten van je online advertentiecampagnes via Google Ads achter? Dat hoeft eigenlijk niet te verbazen. Hoewel de basis van online advertenties kinderspel is, zijn de mogelijkheden van Googles advertentieplatform ongelooflijk uitgebreid.

Zelfs de grootste experts hebben een dagtaak aan het analyseren en optimaliseren van bedrijfscampagnes. Hoe weet je wanneer het tijd is om een professional in te schakelen voor jouw onderneming? En hoe onderscheid je het kaf van het koren in de wereld van advertentiespecialisten en marketingbureaus? We zetten je op weg.

Je eerste advertentiecampagne

Wie met een eigen zaak begint, gaat al gauw op zoek naar creatieve en kostenefficiënte manieren om te groeien.

Online advertenties zijn daarbij een logische eerste stap – en dat is helemaal terecht. De advertentie-omgevingen van de grote spelers als Google, Facebook en LinkedIn zijn uitnodigend: ze zitten op het eerste gezicht doodeenvoudig in elkaar en gidsen je helder doorheen de verschillende stappen van je eerste campagne-uitrol.

Voer je kredietkaartgegevens in, kies een advertentiemodus uit één van de vele beschikbare templates, en klaar! De resultaten stromen binnen. Of toch niet?

.

Herkenbaar ondernemersverhaal

Bij W247 praten we vaak met ondernemers die op een gegeven moment zelf de koe bij de horens hebben gevat met hun onlinemarketing- en advertentiestrategie. Hun verhaal gaat meestal als volgt:

Na een aantal succesvolle maanden, met veel mond-aan-mondreclame en afstelling van je businessmodel, beslis je als zaakvoerder om een Google Ads-campagne op te starten. Je beslist in te zetten op het aantrekken van nieuwe klanten. Dat kun je met gerichte advertenties op specifieke zoekwoorden eenvoudig opzetten. Je campagne lijkt goed van start te gaan: in de statistieken die het Google-dashboard je aanbiedt, merk je dat veel surfers je advertenties aanklikken. Vervolgens lokt je website een heel stuk meer verkeer. Alles prima!

Enkele maanden en een paar honderden euro’s later dringt echter het besef door: fundamenteel heeft je campagne veel minder opgebracht dan verhoopt. Het extra verkeer naar je website of webshop heeft niet geleid tot meer verkoop. Het nettoresultaat van je investering in je Ads-campagne is zelfs negatief!

Kleine veranderingen aan de teksten van je advertenties en de pagina’s op je website lijken evenmin iets uit te halen. Je staat voor de keuze: blijven investeren met hoop op beterschap, of je advertentiecampagne volledig stopzetten? Je hebt namelijk geen zin om geld in een bodemloze put te dumpen…

Klinkt herkenbaar? Je bent niet de enige. Kun je als bescheiden onderneming überhaupt nog resultaten halen uit een Google Ads-campagne? Of is dat specialistenwerk? De vraag stellen is ze beantwoorden…

Waarom Google Ads zo verleidelijk is

Het is niet meer dan normaal dat je als ondernemer zelf met Google Ads aan de slag wilt. Het bereik van de internetreus is enorm en op het eerste gezicht lijken Google-advertenties spotgoedkoop. Het selecteren van de juiste zoekwoorden om op te adverteren, klinkt al net zo eenvoudig: jij kent tenslotte je bedrijf en je klanten het best. Daar heeft geen marketingbureau van terug!

In de praktijk draaien de zaken nochtans vaak anders uit. De eerste vijf keywords bedenk je makkelijk zelf, maar wat als je campagne twintig zoekwoorden vereist? En wat als je in een niche actief bent met zoekwoorden die tot wel tien euro per klik kosten?

Dan is efficiëntie al snel een noodzaak. Welke slogans ga je gebruiken? En hoe zal de landingspagina eruitzien voor die bezoeker die jou zopas ettelijke euro’s heeft gekost? Een heleboel moeilijke beslissingen met een hoogst onzekere uitkomst. Kort gezegd komt het hierop neer:

Advertenties in Google Ads opzetten, is doodeenvoudig. De resultaten analyseren en verbeteringen doorvoeren om de campagne rendabel te maken, is heel wat moeilijker.

Download ons verhelderende e-book

Ontdek hoe ook jouw bedrijf op een constante en gestructureerde manier online kan groeien met Ons Groeisysteem™.
+50 pagina's waardevolle tips en inzichten om via je website meer groei te realiseren.



    Whitepaper Groeisysteem W247.BE

    Praktische tips

    Het internet staat volgeschreven met must do’s voor meer doeltreffende advertenties. Je kent ze wel:

    • Doe aan zoekwoordenonderzoek,
    • Stel je conversies nauwkeuriger in,
    • Wees creatiever met advertentieteksten,
    • Zorg voor landingspagina’s die converteren,
    • Doe aan retargeting met nieuwe advertenties voor eerdere sitebezoekers.

    De tips hierboven kloppen allemaal. Maar kun jij ze technisch uitvoeren? En heb je er de tijd voor? Dat durven we te betwijfelen. Een platform dat technisch toegankelijk is, zit daarom niet meteen eenvoudig of resultaatgericht in elkaar. Google wil vooral dat je als ondernemer blijft terugkeren naar z’n advertentiemachine – al de rest is bijzaak.

    De juiste verwachtingen

    Ben je als ondernemer nieuw in de wereld van de online advertenties? Dan doe je er goed aan om niet meteen te veel te verwachten. Tenzij je zakken geld aansleept, zullen bezoekers die je betaald naar je website hebt gelokt niet direct massaal contact met je opnemen voor een offerte of een rechtstreekse aankoop via je webshop. Zoals alle marketingcampagnes hebben ook Google Ads een aanloopje nodig vooraleer ze hun vruchten beginnen af te werpen.

    Wie zegt trouwens dat je advertenties meteen voor extra verkoop moeten zorgen? Misschien ben je als ondernemer in jouw niche meer gebaat bij bijkomende inschrijvingen voor je wekelijkse nieuwsbrief of het downloaden van je brochures, om zo een trouwe schare volgers op te bouwen.

    Het kan ook gebeuren dat je advertentiemarkt al verzadigd is met je concurrenten. Of dat jouw producten of diensten zich gewoonweg niet goed lenen voor Google-advertenties, maar misschien eerder voor reclame via LinkedIn of Facebook.

    Onmiddellijk resultaat bestaat niet

    Maar je moet natuurlijk evenmin blijven wachten op Godot. Soms is het beter om een specialist in te huren. Niet iedereen is per slot van rekening van alle markten thuis. Als ondernemer draag je de hele dag door al verschillende petten. Zaakvoerder, boekhouder, verkoper,.. Neem jij de rol van onlinemarketingspecialist er ook nog bij?

    Onze ervaring – en die van onze klanten – leert dat Google Ads-campagnes (en bij uitbreiding digitale marketing) een vak apart zijn. Je maakt dus maar beter even de berekening. Is het voor jou eenvoudiger én goedkoper om zelf je advertentiecampagnes te beheren? En haal je er het gewenste resultaat mee? Doe dan vooral zo verder!

    Wil je daarentegen tijd en moeite besparen met een investering waarvan je zeker weet dat ze maximaal resultaat zal opleveren? Dan is het tijd om op zoek te gaan naar een marketingbureau dat resultaten oplevert.

    De juiste partner kiezen voor je online advertentiecampagnes

    De geknipte Google Ads-expert vind je door jezelf een aantal vragen te stellen en zo te ontdekken wat je werkelijk nodig hebt. De belangrijkste vragen:

    • Welke specialisatie zoek je?
      Sommige Google Ads-experten leggen zich helemaal toe op Google. Andere bureaus nemen dan weer het bredere plaatje van je zaak in overweging en bieden ook andere marketingdiensten aan. Hoe breder de expertise van het marketingbureau dat je kiest, hoe meer verschillende specialisten het in dienst zal hebben.
    • Welke sector?
      Bepaalde marketingbureaus focussen op e-commerce, terwijl andere dan weer meer voeling hebben met bijvoorbeeld klassieke winkels of traditionele dienstverleners. Zoek de expert die voeling heeft met jouw business.
    • Referenties?
      Net zoals jouw klanten graag overtuigd worden door referenties van anderen, mag je zelf best veeleisend zijn en referenties opvragen bij de marketingbureaus waar je contact mee opneemt. Een ervaren marketeer zal je die met plezier bezorgen.
    • Kostenstructuur?
      Er zijn marketingbureaus die met een maandelijks abonnement werken, terwijl andere dan weer gaan voor resultaatsverbintenissen. Ga voor de aanpak die jou de beste investering garandeert.
    • Toegang en inspraak?
      Krijg je zelf inzage in de statistieken achter je campagnes? En heb je toegang tot de online dashboards van bedrijfsprofielen? Een marketingbureau dat je volledige transparantie biedt, is goud waard. Zo behoud je het overzicht op het algemene kostenplaatje en word je niet afhankelijk van het bureau in kwestie.

    De beslissing over hoe je best jouw Google Ads-campagne organiseert, hangt dus af van verschillende factoren. Kennis over je onderneming en je eigen sterktes en zwaktes is daarbij doorslaggevend.

    Jij beheert je business, W247 beheert je marketing

    Ben je tot de conclusie gekomen dat je nood hebt aan een marketingbureau met specifieke online expertise? Dan staat ons W247-team voor je klaar. We nemen je online bekommernissen weg en zorgen voor maximale opbrengst op je investering, zonder kopzorgen voor jou. Zo kun jij je volop concentreren op waar jij het best in best: de groei van je onderneming.

    Bij W247 werken we in tandem en gaan we aan de slag met jouw businessexpertise om te doen waar wij voor leven: de online groei van je bedrijf.

    Wil jij ook je bedrijf laten groeien?

    Vraag de ondersteuning van digitale experten en ga voor een resultaatgericht aanpak.
    Plan een gratis video sessie in van 30 minuten met ons of stuur een bericht.

    Vind je dit een interessant artikel?

    Start je online groei vandaag

    Wil jij ook meer online groei voor je bedrijf? Bel ons of vul onderstaande formulier in, je krijgt binnen 24 uur antwoord.