Sinds 1991 is APT International toonaangevend in de aankoop, verkoop en revisie van tweedehands industriële productiemachines voor de metaalindustrie.
Door de ervaren techniekers krijgen de tweedehandse metaalbewerkingsmachines een nieuw leven en worden opnieuw opgeknapt. De machines worden wereldwijd verkocht en geleverd.
Steeds meer kregen ze concurrentie van online marktplaatsen en werd de website naar beneden geduwd in de zoekresultaten.
- SEO
- SEA
- Social Media
- Contentcreatie
- Webdesign
Een website bouwen in 6 talen met tientallen technische specificaties en meer dan 10.000 machines in 250 product categorieën.
De website van meer content voorzien zodat we weer goede posities in zoekresultaten krijgen. Geen vanzelfsprekende opdracht aangezien het gaat om erg technische informatie.
Daarnaast namen we ook de Google Ads-account over: deze account werd niet goed onderhouden door een vorig agency en zat vol technische fouten.
We begonnen met het uitschrijven van een stramien voor de teksten om op die manier gericht te kunnen schrijven. Er werden iedere maand verschillende teksten geschreven voor de categoriepagina’s en de teksten werden beter met elkaar verbonden.
Verder namen we ook de Google Ads-account onder handen en splitsten de bestaande advertenties op. Daarbij werden ook alle advertenties nagekeken en verbeterd zodat ze technisch klopten.
De website had heel wat maandelijkse bezoekers verloren door de toegenomen online concurrentie. Met het nieuwe platform en de inspanningen voor SEO en SEA konden de bezoekersaantallen zich herstellen.
Door de opbouw en structuur van het vernieuwde platform, liepen de conversies op vlak van machineaanvragen ook een pak beter. Die gingen x 5 binnen het eerste jaar.
Een Google Ads campagne die bijna letterlijk in de halve wereld loopt is niet eenvoudig op te zetten en je kan er makkelijk het overzicht in verliezen. Wij zorgden voor een overzichtelijke opsplitsing in markten en aanbod binnen hun advertentiecampagnes. Op die manier werd het ook duidelijker waar welk advertentiebudget precies naartoe ging en hoe de biedstrategie telkens kan verbeteren.