Nulli is een specialist in twee opvallende markten: vogelwering en houtwormverdelging. Dit verhaal begon ook letterlijk vanaf…nulli (en dit is hier meteen onze laatste woordgrap).
De doelstelling was duidelijk: bouw een website en zorg dat hij stelselmatig groeit. Maar hoe begin je daaraan in toch wel een erg aparte markt?
- SEO
- SEA
- Contentcreatie
- Webdesign
Voor de volledigheid: Nulli heeft dus iets met vogels, houtwormen en schimmels. Drie activiteiten die ogenschijnlijk bijna niet verder uit elkaar kunnen liggen.
Dit moesten we kunnen omvormen tot een duidelijk en samenhangend online verhaal en een converterende website.
Een externe logo designer die door de klant zelf werd ingeschakeld, gaf ons alvast een goede voorzet met de ontwikkeling van het logo en de bijhorende slogan “Exit stille slopers”. Eigenlijk komt het ook daarop neer: alles wat Nulli gaat bestrijden, veroorzaakt over lange termijn schade aan je woning, en die kan erg lang onzichtbaar blijven.
De rode draad doorheen de activiteiten was er, en alles was te verenigen op één website. Verder zetten we vooral in op content marketing, aangevuld met een bescheiden campagne in Google Ads.
In het eerste jaar ging het qua content vooral over de vogelwering. En dat zorgde al vanaf het eerste voorjaar dat de site online was voor een uitzonderlijk snelle opmars. De site haalde van de ene maand op de andere maar liefst 6x zijn normale bezoekersaantallen (+6.000 bezoekers in mei versus 1.000 de maanden voorzien) . Dit was zelfs voor onszelf een behoorlijk grote verrassing, aangezien vogelwering niet eens als hoofdactiviteit wordt gecommuniceerd.
De keerzijde van dat snelle succes voor de zomeractiviteiten? In de eerste najaars- en winterperiode namen de bezoekers een duik doordat de andere activiteiten nog niet zo sterk stonden. Al is een groei naar 2.000 maandelijkse bezoekers in een matige maand na nauwelijks 1 jaar natuurlijk nog steeds een resultaat om zeer blij van te worden.
In het tweede jaar is er meer ingezet op de winteractiviteiten zodat Nulli het hele jaar door gestage groei blijft kennen in alle segmenten.