Jaarlijks 150% bezoekersstijging

Klant

Euroreizen

Resultaat

150% meer bezoekers jaarlijks

Project

Home Solution specialiseert zich in tal van installatie- en renovatiewerken in huis, waarbij vochtbestrijding, kelderdichting, ventilatie en airco’s de belangrijkste takken vormen.

Zaakvoerder Bart kwam vol ambitie bij ons terecht om de website onder handen te nemen en te laten groeien.

Diensten
  • SEO
  • SEA
  • Social Media
  • Contentcreatie
  • Webdesign

De uitdaging

Home Solution biedt een behoorlijk brede waaier aan activiteiten, en die kunnen gaandeweg ook evolueren. Ook per seizoen kunnen de marketingprioriteiten sterk wijzigen: vochtbestrijding heb je bijvoorbeeld minder wanneer het zomer is, in tegenstelling tot de verkoop van airco.

De uitdaging was dan ook om te zorgen voor een website waarbij je als bezoeker nog steeds weet waar het bedrijf voor staat en wat je nu wel of niet bij Home Solution kunt vinden.

Onze aanpak

Bij de website hielden we dan ook rekening met de langetermijnvisie: we zorgden voor een navigatiestructuur en opbouw waarbij gemakkelijk nieuwe of aangepaste diensten bij te voegen zijn.

Daarnaast was duidelijkheid scheppen voor bezoekers ook een uitdaging: waarom moeten ze net Home Solution kiezen en niemand anders? Er is dan ook veel aandacht gegaan naar USP’s, getuigenissen en conversieoptimalisatie.

Na oplevering van de website begon het marketingtraject: de eerste jaren lag de focus op lokale zichtbaarheid voor vochtbestrijding, later werd ook airco steeds belangrijker.

Het resultaat

Snelle groei in bezoekers

In de afgelopen 4 jaar haalde de website telkens ongeveer 150% meer bezoekers per 12 maanden.

Conversies in alle activiteiten

Of het nu gaat om kelderdichting, vocht in huis of de installatie van airco. In alle activiteiten waar tijd en geld werd geïnvesteerd, is er ook resultaat geboekt. Soms zelfs bijna te veel als de sterren even gunstig staan, in dit geval de zon.

We halen er graag een quote van Bart die tijdens een hittegolf in augustus 2020 de aanvragen voor airco bijna niet kon bijhouden (meer dan 200 in één maand):

“Ik deed de deur open en het werk kwam aangewaaid.”

Minder afhankelijk van lead generators

Door steeds te blijven investeren in zijn eigen online marketing, wordt Bart in steeds mindere mate afhankelijk van offertesites om voldoende aanvragen te genereren voor zijn bedrijf.

Het scoringspercentage op aanvragen uit zijn eigen website ligt op 75%, terwijl dit van offertewebsites slechts 10% is. Het mag dus duidelijk zijn waar je dan het beste in kan investeren.

Wil je ook deze resultaten? Tijd om in actie te schieten!

Vraag de ondersteuning van digitale experten en ga voor een resultaatgericht aanpak.
Plan een gratis video sessie in van 30 minuten met ons of stuur een bericht.

Nog niet zeker? Download ons verhelderende e-book

Ontdek hoe ook jouw bedrijf op een constante en gestructureerde manier online kan groeien moet Ons Groeisysteem™.
+50 pagina's waardevolle tips en inzichten om via je website meer groei te realiseren.



    Whitepaper Groeisysteem W247.BE