Topposities op competitieve travel zoekwoorden

Klant

Euroreizen

Resultaat

Topposities op competitieve travel zoekwoorden

Project

Euroreizen.be is een reiswebsite met focus op citytrips, rondreizen en vliegvakanties.

Geert van de Voorde kwam bij ons terecht voor een complete make-over van zijn succesvolle website om zo de verdere groei en verkoop van reizen te bestendigen.

Diensten
  • SEO
  • SEA
  • Social Media
  • Contentcreatie
  • Webdesign

De uitdaging

Wanneer je een website gaat vernieuwen die dagelijks reeds 10.000 of meer bezoekers aantrekt, moet je toch even nadenken wat je gaat doen.

Geert was vooral op zoek naar een duidelijker design, meer conversie en meer structuur in de website. Door de groei van Euroreizen voldeed de oude website niet echt meer aan de bedrijfsnoden en werd het ook moeilijker om alle content en reisaanbod overzichtelijk te presenteren.

Onze aanpak

Om te beginnen was de SEO-migratie vanzelfsprekend extreem belangrijk. Hiervoor werden nauwgezet alle URL’s en andere settings in kaart gebracht om ervoor te zorgen dat de kostbare Google-posities niet verloren zouden gaan. In één beweging zorgden we er ook voor dat de nieuw toegevoegde reizen een meer SEO-vriendelijke structuur kregen.

Qua conversie was het enerzijds kijken om het boeken van de reizen makkelijk en duidelijk te maken, maar anderzijds zette Euroreizen ook sterk in op informatieve content en eigen uitgaves van reisgidsen. Dit dienden we ook helder te structureren en aan de man te brengen.

Het resultaat

Tijdloos design

Een website zoals Euroreizen op de schop gooien, doe je niet ieder jaar opnieuw. Het design moet dus de tand des tijds kunnen doorstaan voor vele jaren in plaats van in te spelen op de fancy webdesign hypes van het moment. Alles werd dan ook tijdloos opgevat.

Nog competitiever in Google

Euroreizen had al heel wat mooie posities veroverd in Google, wat op zich al een huzarenstukje is in misschien wel de meest concurrerende online sector van allemaal. Met de nieuwe site nam het aantal topposities en bijgevolg de verkoop alleen maar toe.

Aandacht voor conversie

Er was op verschillende niveaus aandacht voor meer conversie. Zowel bij het boeken van reizen op de website als bij het downloaden of aankopen van reisgidsen en tickets bij affiliate partners werden substantiële stappen gezet.

Wil je ook deze resultaten? Tijd om in actie te schieten!

Vraag de ondersteuning van digitale experten en ga voor een resultaatgericht aanpak.
Plan een gratis video sessie in van 30 minuten met ons of stuur een bericht.

Nog niet zeker? Download ons verhelderende e-book

Ontdek hoe ook jouw bedrijf op een constante en gestructureerde manier online kan groeien moet Ons Groeisysteem™.
+50 pagina's waardevolle tips en inzichten om via je website meer groei te realiseren.



    Whitepaper Groeisysteem W247.BE