Wijs Afgewerkt is een schilders- en decoratiebedrijf uit Gent, opgericht door Tom de Keyser en Jan Beyst. Zij specialiseren zich vooral in decoratief stucwerk met Mortex, pleisterwerken en creatief schilderwerk voor particulieren en professionelen.
In de concurrentiële markt van schilderwerken is een aantrekkelijke website onontbeerlijk om je te handhaven. Daarom stapten Tom en Jan naar ons voor hun online aanwezigheid.
- SEO
- Contentcreatie
- Webdesign
We moeten dit project in twee luiken zien. Aanvankelijk deed Wijs Afgewerkt een beroep op ons om de website te bouwen. Voor het gedeelte online marketing werd uiteindelijk voor een Nederlands bureau gekozen.
Al na een aantal maanden bleek de samenwerking met die marketingpartner helemaal niet goed te lopen. Er werd weinig inspanning geleverd voor veel geld en offerteaanvragen kwamen er nauwelijks.
Tom en Jan beslisten daarop om terug te keren naar W247 om ook de rest van hun online verhaal vorm te geven en effectief voor resultaten te zorgen.
Wat doe je wanneer je een website terugkrijgt waarop heel wat maanden verloren zijn gegaan? Je legt prioriteiten vast om op korte termijn een aantal quick wins te boeken.
We deden technisch en structureel een aantal ingrepen die goed waren voor Google en stelden de inhoud van de website alvast wat verder op punt. Eigenlijk waren dat basiszaken die de vorige marketingpartner bizar genoeg niet had gedaan.
Ook het content marketing traject werd stevig ingezet. In 1,5 maand tijd kreeg de website alvast 15 pagina’s bij die zich toespitsen op lokale zichtbaarheid. De komende tijd blijven we inzetten op waardevolle en inspirerende inhoud voor al wie op zoek is naar een schilder.
Die eerste inspanningen zorgden na 1,5 maand al voor een forste stijging van 150% in het aantal bezoekers. Ook de offerteaanvragen kwamen voorzichtig terug. We schrijven dit op het einde van de tweede maand. Ongetwijfeld stijgen we de komende maanden nog een pak meer.